دایره المعارف قران
قران برای همه ( از کوچک تا بزرک ، از جوان تا پیر )
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 30 شهريور 1391برچسب:, توسط امینی |

این اقدام کافران برای آن بود که افراد تازه وارد، آیه های قران را نشنوند و تحت تاثیر سخن خدا قرار نگیرند. با توجه به زیبایی های جملات قرآن و پیام های دل نشین آنف طبیعی بود که کافران نگران تاثیر آیه های قرآن بر مردم باشند. البته بسیاری پنبه را از گوش در می آوردند و به آیه های قرآن گوش می سپردند و با شنیدن سخنان خدا،مسلمان می شدند. حکایت زیرنمونه ای از همان ماجراهاست.

مردی به نام اسعهد به مکه رفت و مهمان دوستش عتبه شد. عتبه از کافران بود. او از اسعد خواست که وقتی کنار خانه ی خدا می رود،به حرف های حضرت محمد گوش نکند و پنبه در گوش خود بگذارد. اسعد وقتی نزدیک خانه ی خدا شد، پنبه در گوشش گذاشت؛ اما کمی بعد پنبه رااز گوش بیرون آورد تا ببیند حضرت محمد(ص) چه می گوید. پیامبر چند آیه از قرآن را برای اسعد خواند. اسعد هم با شنیدن آن آیه های مسلمان شد.

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 12 شهريور 1391برچسب:, توسط امینی |

این طور نبوده که هیچ کس در زمان پیامبر (ص) به قرآن ایمان نیاورد. در بین مردم آن روزگار نیز کسانی بودند که قرآن را به عنوان سخن خدا پذیرفتند و به آن ایمان آوردند؛ اما این که چرا بسیار از کافران مکه سخن پیامبر را قبول نکردند و به قرآن ایمان نیاوردند، دلایل گوناگونی دارد. بعضی از آن ها آدم های لج بازی بودند که دوست می داشتند هم چنان بت پرستان بمانند. گروهی نیز برای پیروی ناآگاهانه از بدرانشان بت پرستی را رها نمب کردند. بعضی هم می ترسیدند که با ایمان به قرآن و حضرت محمد (ص)، از ریاست و بزرگی که داشتند برکنار شوند. گروهی دیگر مانند بعضی روحانیان مسیحی و یهودی نیز به حضرت محمد (ص) از روی حسادت، کتاب آسمانی او را نمی پذیرفتند.

نوشته شده در تاريخ شنبه 11 شهريور 1391برچسب:, توسط امینی |

دلیل این که پیامبر (ص) به دست خویش چیزی نمی نوشت، این بود که مردم خیال نکنند قرآن نوشته ی آن حضرت است. اگر پیامبر (ص) در مدت عمرش قلم به دست نگرفت و چیزی ننوشت، برای بی توجهی به علم و دانش نبوده است؛ بلکه می خواست به مردم بفهماند که قرآن از طرف خداست؛ نه نوشته ی یک انسان. در آیه ی 48 سوره ی عنکبوت خدا به پیامبر می گوید: تو تا پیش از این نه کتابی می خواندی و نه با دست خود چیزی می نوشتی تا مبادا مخالفان قرآن در پیامبری تو شک کنند.

نوشته شده در تاريخ شنبه 11 شهريور 1391برچسب:, توسط امینی |

نسخه جدید از نرم افزار قرآن کریم بنام Quran v3.03 S60v3 v5 که برای گوشی های سری ۶۰ ورژن ۳ و ۵ منتشر شده است را برای شما عزیزان آماده کرده ایم. از امکانات این نرم افزار می توان به  جستجوی آیات و سوره ها ، قابلیتBookmark کردن ، گوش دادن به ایات قران با صوت الحذیفی و… اشاره کرد.

 

ghor نسخه جدید نرم افزار قرآن کریم برای گوشی های موبایل   Quran v3.03 S60v3 v5

 

password نسخه جدید نرم افزار قرآن کریم برای گوشی های موبایل   Quran v3.03 S60v3 v5پسورد فایل : www.downloadha.com
download نسخه جدید نرم افزار قرآن کریم برای گوشی های موبایل   Quran v3.03 S60v3 v5 لینک دانلود – 1.9 مگابایت

نوشته شده در تاريخ شنبه 11 شهريور 1391برچسب:, توسط امینی |

سلام با آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما امروز یک نرم افزار موبایل خوب و مناسب و جدید قرآنی را برای شما آماده کردم که سه زبانه است و دارای تفسیر روایی برهان و ترجمه و ترتیل و فونت و گرافیک بسیار زیبا است که پیشنهاد میکنم دریافت کنید و در این روزها استفاده کنید.

پوشه فایل صوتی نرم افزار در هاست اختصاصی آپلود شد و قرار گرفت به همراه آموزش

ویژگیهای این نسخه :
- امکان جستجو در متن قرآن و جستجو در متن تفسیر
- امکان یاداشت نویسی در کنار آیه دلخواه
- امکان نشانه گذاری متعدد
- انتخاب تکرار تلاوت
- انتخاب اندازه قلم
- دسترسی به جزء مورد نظر
- دستیابی به آخرین مطالعه
- امکان ارسال آیه انتخاب شده با پیامک
- گرافیک زیبا و کاربری آسان

new Quran java نرم افزار کاربردی و جدید قرآن کریم

 

پیش نمایش داخلی نرم افزار : جهت مشاهده در اندازه اصلی روی عکس کلیک کنید

new Quran java preview نرم افزار کاربردی و جدید قرآن کریم

 

دانلود فایل صوتی حجم: ۶۴ مگابایت

ابتدا فایل را دانلود کرده سپس پوشه SamaQuran را در کارت حافظه گوشی خود بریزید و از داخل تنظیمات نرم افزار فراخوانی کنید

- دریافت فایل (لینک مستقیم)

حجم: ۶٫۶۰ مگابایت

بها: یک صلوات برای تعجیل در فرج

 

نوشته شده در تاريخ شنبه 11 شهريور 1391برچسب:, توسط امینی |

شماره ی کاتبان وحی گاه به چهل نفر نیز می رسید که مهم ترین آن ها امیر المومنین علی (ع) بود. آن حضرت اولین کسی بود که به نوشتن آیه های قراآن پرداخت و تا آخرین روز های عمر پیامبر (ص) نیز به این کار ادامه داد. امام علی (ع) فرموده است : به خدا قسم آیه ای نازل نشد مگر آن که پیامبر (ص) آن را بر من می خواند و تفسیر و معنای حقیقی آن را به من می آموخت.

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 9 شهريور 1391برچسب:, توسط امینی |

رسول خدا(ص) در همه ی زندگانی خود هرگز چیزی ننوشت آن حضرت ایه های قران را برای مردم می خواند و گروهی از آنان که سواد داشتند، قران را بروی پوست حیوان ها، استخوان های پهن شتر، چوب درختان یا پارچه های ابریشمی می نوشتند. این گروه در تاریخ به «کاتبان وحی» مشهورند. کلمه ی «کتاب» در زبان عربی به معنای نویسنده است.

 

 

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 8 شهريور 1391برچسب:, توسط امینی |

سوره ی حمد دو بار بر حضرت محمد (ص) نازل شده است؛ یک بار در مکه و یک بار در مدینه. دو بار نازل شدن این سوره، نشانه ی اهمیت زیاد آن است.

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 8 شهريور 1391برچسب:, توسط امینی |

بسیاری از اوقات جبرئیل خدمت پیامبر (ص) می رسید، به شکل مردی به نام دِحیِه دیده می شد. دحیه مردی خوش سیما و زیبارو بود که زیباتر از او در مدینه نبود. وقتی جبرئیل می خواست نزد پیامبر (ص) بیاید، از حضرت اجازه می گرفت. او در حضور حضرت محمد (ص) مودبانه می نشست. از آن جا که جبرئیل به شکل « دحیه» خدمت رسول خدا (ص) می رسید، پیامبر (ص) به یارانش گفته بود هرگاه دیدید دحیه پیش من است، کسی نزد من نیاید.

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 8 شهريور 1391برچسب:, توسط امینی |

فرشته ای که آیه های قرآن را برای پیامبر (ص) می آورد، جبرئیل نام داشت. در آیه ی 97 سوره ی بقره می خوانیم : جبرئیل به فرمان خدا قرآن را بر قلب تو نازل کرده است.

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 7 شهريور 1391برچسب:, توسط امینی |

مردم در روزگار پبامبر (ص) بت پرست و گمراه بودند. آنان دخترانشان را زنده به گور می کردند، به بهداشت و نظافت اهمیت نمی دادند، به شکل بی رحمانه ای با یک دیگر می جنگیدند، از علم و دانش بی بهره بودن، به زنان خیلی ستم می کردند و خلاصه آن که در وضعیت بسیار بدی به سر می بردند. اگر قرآن و دستورهای خدا یک باره نازل می شد، مردم آن روزگار آن را قبول نمی کردند. خدا آیه های قرآن را به تدریج نازل کرد تا مردم را آهسته آهسته از بدی ها و زشتی ها جدا کند.

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 6 شهريور 1391برچسب:, توسط امینی |

در زبان عربی، کلمه ی آیه به معنای علامت و نشانه است. آیه های قرآن را نیز برای این به این نان نی خوانند که هر یک نشانه ای از هدایت خداوند و درستی سخن حضرت محمد (ص) است. جمع کلمه ی آیه، آیات است. اندازه ی هر آیه را پیامبر (ص) تعیین کرده است.

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 6 شهريور 1391برچسب:, توسط امینی |

رسول خدا (ص) به حفظ و نگهداری آیه های قرآن اهمیت بسیاری می داد. او آیه های نازل شده را به سرعت تکرار می کرد تا یارانش بی کم و کاست آن ها را بنویسند. خدای بزرگ در آیه هایی از سوره ی قیامت، سوره ی طه و سوره ی اعلی، به پیامبر (ص) اطمینان داد که خدا خودش نگه دار آیه های قرآن خواهد بود و قرآن به طور کامل حفظ خواهد شد و دیگر نیازی نیست که پیامبر در تکرارآیه ها شتاب کند.

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 6 شهريور 1391برچسب:, توسط امینی |

در نزدیکی شهر مکه، کوهی به نام «حرا» وجود دارد که به آن «کوه نور» هم می گویند. در قسمت بالای کوه، غار کوچکی است که به غار «حرا» مشهور است. اولین آیات قرآن کریم، یعنی 5 ایه اول سوره ی علق، در همان جا بر پیامبر (ص) نازل شده است. غار «حرا» محل عبادت پیامبر (ص) بوده است.

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 5 شهريور 1391برچسب:, توسط امینی |

«نازل شدن» یعنی از بالا به پایین امدن. نازل شدن قران هم یعنی قران از طرف خدای بزرگ و بلند مرتبه برای راهنمایی انسان ها فرستاده شدهاست؛ برای همین هم یکی از نام های قران تنزیل (نازل شده) است.

نوشته شده در تاريخ شنبه 4 شهريور 1391برچسب:, توسط امینی |

کار نور روشن کردن و نشلن دادن راه در تاریکی است. اگر ما شب به مسافرت برویم، با نور است که راه ها را می شناسیم و با نور از دشواری ها و سختی ها نجات میابیم. اگر به قرآن نیز نور گفته می شود، برای این است که راه درست زندگی را نشان می دهدو ما را از خطر گمراهی و گرفتار شدن در دام های شیطاننجات می دهد.

نوشته شده در تاريخ شنبه 4 شهريور 1391برچسب:, توسط امینی |

آری، در خود قران صفات زیادی برای قران شمرده شده است که بعضی از ان ها عبارتند از: حکیم (محکم و استوار)، مبارک (پرخیر و برکت)، عزیز، مبین (روشن و آشکار)، بشیر ( بشارت دهنده)، هادی ( هدایت کننده)، موعظه (پند) و شفا.

در سخنان چهارده معصوم (ع) نیز ده ها صفت زیب در باره ی قرآن به کار رفته که برخی از آن ها را در این جا می اوریم:

·        نیکو ترین سخن
·        راهنما
·        بهترین داستان
·        راست ترین گفتار
·        سودمندترین پند
·        سفره ی مهمانی خدا
·        بهار دل ها
·        حفظ کننده از شیطان
·        نجات دهنده
·        سعادت بزرگ

 

نوشته شده در تاريخ جمعه 3 شهريور 1391برچسب:, توسط امینی |

قرآن کریم با قرآن مجید فرقی با هم ندارند و منظور از این دو نام همان کتاب اسمانی مسلمانان است. کلمه ی «مجید» و «کریم» هر دو صفاتی برای قران هستند. ما دو قرآن نداریم که یکی کریم و یکی مجید باشد. این درست مثل آن است که ما یک گل را نشان دهیم و یک بار بگوییم : این گل قرمز است. و بار دیگر بگوییم: این گل زیباست. ما در این دو جمله، در باره ی یک گل سخن می گوییم که هم قرمز است و هم زیبا. قرآن هم یکی بیشتر نیس؛ اما هم مجید است و هم کریم.

 

 

نوشته شده در تاريخ جمعه 3 شهريور 1391برچسب:, توسط امینی |

اری، انجیل حضرت عیسی(ع)، تورات حضرت موسی(ع) و زبور حضرت داوود(ع) نیز کتاب اسمانی هستند؛ یعنی از طرف خداوند نازل شده اند. نام این سه کتاب در قران هم امده است. البته انجیل، تورات و زبوری که امروز وجود دارد، با انچه از طرف خدا امده، تفاوت های زیادی دارد و نوشته ی برخی انسان هاست. قران تنها کتاب اسمانی است که تغییر نیافته و به همان صورتی که از جانب خدا امده، باقی مانده است.

نوشته شده در تاريخ جمعه 3 شهريور 1391برچسب:, توسط امینی |

کتاب هایی که ما می شناسیم، دو گروهند: گروهی که به دست انسان ها نوشته شده اند و نتیجه ی فکر و دانش مردم اهل زمین هستند؛ مانند گلستان سعدی، شاهنامه ی فردوسی، امثال و حکم دهخدا و ...

و گره دیگری از کتاب ها که تعدادشان خیلی کم است و از طرف خدا فرستاده شده اند و پیامبران آن کتاب ها را برای مردم خوانده اند؛ مانند: قرآن، تورات، انجیل و ...

 

به گره دوم می گویند: کتاب های آسمانی ؛ یعنی این کتاب ها از جایی بسیار بالا تر از فکر ما انسان ها، یعنی از طرف خداوند، آمده اند.

اگر می گویند قران کتاب آسمانی است، برای این است که همه ی سوره ها و آیه های آن سخن خداوند و از سوی اوست.

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 1 شهريور 1391برچسب:, توسط امینی |

کلمه ی «قران» به معنای «خواندنی» است و از ان جا که باید با خواندن ایه های قران کریم، با راه های سعادت آشنا شویم، نام این کتاب «قران» است.

 

 

.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.